tijd weg om onze boot op te tuigen. Onze vaders hadden alle tijd om nog eens bij de Engelsen te kijken. Niemand had meer een gaffeltuig zoals wij (en de Zweden). Zij hadden allemaal een Bermudian mast en zeer goed uitgeruste en afgewerkte boten. Wij vielen dus wel op met onze houten boot met gaffel.

Ook hadden ze allemaal zgn self- launching spinakerpoles wat het uitzetten van de spiboom zeer makkelijk maakt. De Engelsen waren zeer behulpzaam bij het geven van tips om het een en ander nog aan te passen aan onze boot.

 

Na de briefing van de Engelsen bijgewoond te hebben mochten we het water op. Er was niet zoveel wind maar dat was juist wel prettig voor een eerste dag vooral omdat we nog nooit op groot water getraind hadden.

Resultaten 1e dag: 20ste-19de en 18de.

 

De tweede dag was er een redelijke wind. Er zouden deze dag 3 wedstrijden moeten worden gevaren. Rond een uur of 5 kwamen we pas van het water. Daarna volgde de prijsuitreiking. Iedereen kreeg een klein aandenken. Wij eindigden uiteindelijk op de 19e plaats na op deze dag een 14e, 17e en 21ste plaats gevaren te hebben. De eerste Zweed eindigde op een 18e plaats Gezien de enorm goed getrainde en ervaren Engelse deelnemers waren we zeker niet ontevreden over onze prestatie.

 

Op maandag 4 augustus hadden we een rustdag omdat onze boot al gemeten en geregistreerd was. ’s Avonds was de openingsceremonie van het EK Mirror en het WK RS Feva gepland met een “Nations parade” op het grote plein van Kungsbacka. Kungsbacka is de grootste stad in de omgeving van Gottskär. Helaas regende het die dag pijpenstelen en dus